Bröllop och en helg i Tavelsjö

I helgen har vi hunnit med rätt mycket.
Älskling hjälpte mamma att fälla två träd som stog på hennes gård.
Nästan krockat och varit och kollat på ett till hus men de vill vi absolut inte ha, så
de är bara onintressant. orkar inte skriva ett helt inlägg om de huset haha
De va gammalt och finare på bild än i verkligheten och de är knappast bra!
Men vi ska kika på ett till snart hoppas jag! :)

I Fredags när vi kom ut till Tavelsjö så fixade jag naglarna på både Lina och Suss
inför bröllopet! :) Roligt att dom vart nöjda! :) Båda två fick fransk manikyr med lite blommor
och nån fin lite strass-sten :)

Klockan 10 på lördagsmorron började jag med att sminka först Suss och sendan Lina,
Medans Lema fixade håret på Maria (bruden) Sen bytte vi och jag fick göra brudsminkningen,
hon vart jättefin i lösögonfransar och hela kittet! (sjukt nöjd att dom satt hela kvällen/natten också!)
Första gången jag fick "äran" att sätta fast lösfransar på nån!

Medans vigseln va så for jag och Lena hem, gjorde oss iordning och gick upp på byggdegården.
Vi hade ju fårr jobb som servitriser/bartender också ;)
Så efter vi tagit oss igenom serveringen och fått undan disk från en 3 rätters middag åt 100 pers så
stog vi i baren till kl 02.30 :P 410:- i bara driks är inte helt fel haha ;)
Sen fick vi oss en fin lön för hela dagens slit.

Kul att Brudparet var mycket nöjda med våran insats under kvällen!
Känns jättebra att få bra respons efter ett jobb.
Så nu har vi båda två lite träningsverk, väldigt ont i fötterna och är smått trötta.

Natti natt på er!

tyget

Kommentarer
Postat av: Jessie James

omg höll alla på att krocka i helgen eller?! :S

sjukt mkt änglavakt!



kul att det gick bra på bröllopet! :D

2009-06-08 @ 08:43:55
URL: http://jessiemodell.blogg.se/
Postat av: Sanna

Oh jag måste få se en sneakpeak på sminkbilderna :D

2009-06-10 @ 00:50:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0