Jag vill ha ett hus

Så äckligt sjukt peppad jag är på hus.
De här är snart inte lagligt längre!
Jag vill inte sitta inne i en tråkigt lägenhet utan gård.

Som när man äter frukost, visst kan man sitta på ballkongen men
de är ändå mysigare att gå ut å sitta på marknivå och mysa i solen.
Inte typ gå ut på ballkonen å säga hej till grannarna innan du får äta.

När man har hus man ungarna leka på gården.
Går du utanför ytterdörren här så är du på Allas gård.
knappast kul. Vet ju själv hur irri man blir på ungarna över gatan
som har sina rackarns cyklar över hela gatan.
Man kommer inte ens förbi med barnvangen! har man de så
ska man ju seriöst flytta till hus!

Nä jag är smart nog att vilja flytta till hus innan jag sätter mig i den sisten.


Dom goda nyehterna är att ingen annan verkar intresserade av dom husen som
vi hittills har kollat på. Å nu sitter Älskling och letar efter andra hus igen.

Jag har iaf börjat tappa suger efter de där stora gula huset som vi va å titta på senast.
Jättefin gård och så men själva huset kanske inte va så underbart ändå.
Stort men få rum i. Alla rummen va jättestora.
Då tar jag hellre huset vi kollade på först med 8 rum men där va de ingen
bergvärme.

Villket dilemma de här är!
Hur kan man bestämma sig för ett hus?
Vilket vill man ha?
Kommer man att trivas där?
osv osv

Skaffar man hus så är tanken att man ska bo där ett tag enligt mig iaf.
Älskling har en liten annan teori, att man köper ett hus nu och prova på lite
hur det är att bo i hus några år, sen hittar man drömmhuset.
Visst kanske funkar de me men jag vill inte flytta runt i onödan. eller vad
man nu kan kalla det. Så kul äre inte att flytta.

Nä nu ska jag sluta innan jag får ont i huvet!

Gonatt! ^^

logga

Kommentarer
Postat av: Sanna

Ja jag vill fan inget hellre än att ha ett hus! Vet hur det känns, står inte heller ut i lägenhet, men det känns ju lite bättre med en trea allafall så man får ett riktigt kök och fullstor kyl och frys!

2009-06-26 @ 00:33:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0