Allt om flytten

Vi började flytta allt i Lördags och körde den proppfulla släpvagnen
3 gånger till huset.
Den natten sov vi hos Sanna och Johan i stan så vi kunde börja ganska tidigt
på Söndagen och körde då tre lass till.
Så efter 6 proppade släpvagnslass senare så har vi i stort sett allt här.

Allt de dryga började första dagen då vi kom hit med första lasset. Det var meningen
att jag, katti och Camilla skulle stanna här i huset och börja packa upp saker i köket
för att tömma en del flyttlådor som sen grabbarna kunde ta med sig tillbaka till stan för att
packa mer i. Men nej nej, tanta fan som bodde här är helt lost när det gäller att städa.
När jag ringde henne och fråga varför hon inte har städat ur nån del av huset så vart hon
jätteförvånad och Lovade att hon hade gjort det..
Hon hade tydligen varit här i 3 dagar i sträck och städat. Vem fan hinner städa ett hus på 230kvm
på 3 dagar?

Hon kom iaf hit på Söndagen igen för att städa allt som jag tyckte var "missat" och ändå kunde hon inte
göra rätt. Jag fick peka på varenda sak som jag ville att hon skulle städa om  igen och ändå
så gjorde hon bara hälften av det jobbet.

Det var avlagringar med skit på köksluckorna. Jag såg när hon torkade dem igen och de va nätt å jämnt
att tras-fan tog i luckan! Ingrodd skit går som de flesta vet inte direkt bort av en liten smekning med
ett blöt trasa!!!?

Hon har inte dammsugat, dammtorkat eller ena fixat fönsterna.
Sen sa hon att hon skulle fixa 2 av de 3 trasiga fönsterna?!?!?! Varför?
Jag orkar inte ens börja snacka om hur äckligt kylskåpet var men enligt henne så var det rent.
Smulor, fläckar och till och med en klick som såg ut som äppelmos på väggen är tydligen rent
i hennes värld!

Så de känndes surt att behöva storstäda hela köket innan man ens kunde börja packa in grejer
i skåparna där. Golven är inte så mycket att bry sig om eftersom vi ändå har drait in rätt
mycke skit nu också.

Men vi har iaf fått värme i huset! Varit och köpt pellets och lastat in i källaren.
Så natten till igår var första natten jag och Älskling sov i huset. Hampus fick då sova hos
mormor så hans första natt var natten som va ^^

Längtar som fasen nu tills vi får börja måla om och greja!
Få till allt precis som vi vill ha det! Gult och grönt är inte direkt mina färger :P
Speciellt inte i samma rum? haha


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0