Internet-trassel

Lilla historian om vårat internet-trassel.
Jag for till The Phonehouse och skulle köpa ett mobilt bredband. Gick super och jag frågade minst tre gånger om det var fri surf och en fast månadskostnad. Ja! självklart vare det sa han alla gånger. Far hem och får det att fungera direkt. Nöjd och glad i två dagar innan jag far hem till mamma och Camilla ringer och frågar varför det inte funkar att koppla upp sig på nätet. SUCK. Lite kunde jag göra från Tavelsjö så efter helgen skulle jag kolla upp detdär och ringer kundtjänst för att kolla upp vad felet är.

Killen i telefonen är till en början lika förvånad som jag att det itne funkar och ber mig om och om igen att dröja kvar i telefonen (drygt). Tillslut säger han att vårat simkort är spärrat för att dom inte hade nån kreditupplysning på mig..?! Jag fattar ingenting och frågar varför dom kommer på att dom ska ha det efter några dagar? "Ja, jag ser här att du har en räkning på 8816:- som vi gärna vill att du betalar innan du får använda ditt internet nå mer"

1000 frågor senare så kommer vi fram till att jag inte alls hade fri surf utan var tvungen att betala för allt jag gick in på. Han sa att om man ladda upp Aftonbladet kosta det ca 30-40:- med det jag hade fått från The Phonehouse. Det är nog så långt ifrån fri surf man kan komma tycker jag.
Lite kunde killen i telefonen göra för mig då och tyckte att jag skulle snacka med han jag köpt det av istället.

Dom hade självklart inte öppet på en Söndag, så jag fick vänta en dag till för att fixa allt. Måndag morgon far jag dit och han sa direkt att de var hans fel och att han skulle fixa det och att vårat internet skulle funka dagen efter. Nöjd men ändå onöjd över att en till dag utan internet far jag hem och dagen efter provar jag om det funkar. Självklart INTE! Försöker ringa The Phonehouse kundtjänst och får höra på nån snuskigt kass hissmusik i 15 minuter utan att veta vilket kö-nr jag har eller nåt. Irriterad som, jag vet inte vad far vi istället ner på stan igen och löser problemet.
Den här gången fick jag ett extra simkort som funka i tre dagar eftersom jag inte hade tänkt vänta en enda dag till på nånting jag köpt för en vecka sedan.

Sjukt jobbigt, men nu funkar allt som det ska iaf! ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0