Dagens lektion: Manikyr

Idag har vi haft genomgång av manikyr å sen fick vi prova på varandra. Måste ju säga att de är rätt slappt dehär, bara sitta där och njuta av en manikyr och handmassage halva tiden är ju inte helt fel. Efter lunchen så fick vi även prova på ett paraffinbad och det var underbart! Jag ska absolut köpa in grejer så att man kan erbjuda det sen när vi är klara med kursen. Man vet nog inte vad man missar förens man provar det en gång. daah? Jag trodde inte att det skulle vara nån big deal men det var U n d e r b a r t !
Händerna har nog aldrig varit så här mjuka och lena, möjligtvis då jag föddes men aldrig efter det! Haha ^^

Imorgon övergår vi till fötterna och dags för en pedikyr. Jag har absolut inte fotfobi eller nåt sånt "kul" men jag gillar därimot inte mina egna fötter. Hatobjektet nr 1. Men det ska bli riktigt kul att få börja med det imorgon men jag längtar mer tills nästa vecka då vi börjar göra naglar!

Idag medans paraffinet skulle smälta så satt vi och bläddra i några nageltidningar som Anki hade där. Mängda med inspiration fanns där och jag måste bara börja prenumerera på den. Naglar i Norden hetter den iaf. HÄR kan ni läsa mer.


Kommentarer
Postat av: LenaMarii

Åh vad härligt det lät med paraffinbad! :) Det skadar ju inte om man har mjuka och lena (hehe) händer!

2010-06-22 @ 22:16:53
URL: http://lenamarii.blogg.se/
Postat av: linda

Låter ju jättehärligt och skoj det där :)

Haha, jag hatar också mina egna fötter. Why is that?

2010-06-23 @ 09:24:38
URL: http://peridotlinda.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0