Hampus pratar för fullt

Barn säger ju en del kul typ varje dag. Jag önska att jag hade med mig en bok överallt som jag kunde skriva ner allt galet och tokigt Hampus säger varje dag så att man kommer ihåg det!

Hampus: Mamma kolla! kolla myggan!
Jag: Men det där är ju en fluga, ingen mygga?
Hampus: Ta den dååe mammaaa!
Jag: Ja jag ska ta myggan..
Hampus: Nää mamma! MYGGA!

hmm vare inte de jag sa? :P


Mormor snubbla inne på toan och höll på att riva ut hyllan som vi har där inne.
Jag: Hampus va gjorde mormor inne på toan?
Hampus: Mormor Pippa på toan.

Tippa.. pippa sak samma va?


Jag och Hampus lekte kurragömma. Jag räknar högt till 10 å lilleman springer och gömmer sig. Såfort jag tittar upp så ser jag att han ligger under soffbordet men låssas ju självklart att jag inte kan hitta han.

Jag: Vaars kan hampus vara?.. vars är Hampus?
Hampus: Häär är jag mamma!

Tror inte riktigt att reglerna är glasklara! ^^

Mamma stora sötnos!

Kommentarer
Postat av: Linda

Haha, nu är han i den ultimata åldern ;p

2010-09-23 @ 19:13:14
URL: http://peridotlinda.blogspot.com
Postat av: Sanna

Haha! Gullunge! Längesen vi busade nu. Jag vill bara att vi ska hitta en till bil så man inte e så låst hemma så jag kan komma o hälsa på!

2010-09-24 @ 21:15:00
URL: http://godisegott.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0