Bröllop

I Lördags serverade jag på ett bröllop igen.
Vi var 5 st den här gången. Gick lite smidigare än förra gången
då jag och Lena fick slita som djur för att hinna med allt.
Men det här var nog de knasigaste dröllopet jag någonsin har varit med om.
Jag vart både förbannad och skratta så jag nästan grät!

Av nån anledning så fanns det ingen lista på dom som skulle ha specialkost på plats.
Den fick vi då brudparet kom?! (varför har dom den?) Så vi fick va jävla snabb på att duka klart.
De hade katering från Evys och dom hade glömt brödet.. snyggt jobbat..
Potatisen räckte inte riktigt och vi fick inte skicka runt skålarna som var utställda
på andra bord för att brudparet skulle ha med sig matlåda hem?! eeh.. ja..
Vi som stog i baren (Jag bland annat) fick inte ta dricksen eftersom den tydligen var till dom?!
ursäkta? Vem vare som stog och jobba?!
När spriten tog slut så hade dom blandat ut vodka essense med vatten (= de smakar vodka men
är alkoholfritt
) och fortsatte att ta betalt samma pris på en grogg. Sen fattar jag verkligen inte
varför man säljer en grogg i baren på ett bröllop när dom får 6 cl vodka i en plastmugg och får sen
välja en dricka, Cola, Fanta, Champis eller Loka?!

Seriöst?
Man ska inte tjäna pengar på sitt eget bröllop..
och är man sådär jävla snål så bjud inte så jälva många gärster då?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Man får inte bjuda på alkohol..Det borde du väl veta om du jobbar som servitris.. Dessutom kostar det pengar att att gifta sig. Du lär ju ha jobbat svart och fått lönen i egen ficka ändå. Vad gnäller du om?

2009-08-09 @ 22:59:55
URL: http://backstromidaa.blogg.se/
Postat av: Sanna

True, jag ska inte gifta mig förrän jag verkligen har råd att BJUDA alla mina gäster. Lär väl dock bli dunken då! :P Hahhaa

2009-08-10 @ 00:28:12
URL: http://godisegott.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0