Krock?

I Fredags när vi var på väg till Tavelsjö så va vi farligt nära på att krocka!
De va jag, Älskling och Lena i bilen, tack och lov va inte Hampus med!
Vi körde på kullavägen och låg i mitten av två andra bilar. Kullavägen är en
väldigt kurvig väg och vi körde väl typ 90-100 nånting, precis som bilen före oss.

Vi sitter och småpratar om nånting och kör just i en kurva.
Just när vi kan se vägen bakom kurvan, ser jag i ögonvrån att Älskling tittar på mig
samtidigt som jag helt plötligt ser en bil som står stilla på vägen + att vi precis får möte.

BROMSA!!

Älskling ställer sig på bromsen och hinner tänka att vi kommer precis klara oss
från att köra in i bilen som står på vägen, sen tittar han i backspegeln och ser bilen
bakom oss. Va bara att veja ner mot diket.
Gubben som körde bilen bakom oss klarade sig fint men vart nog ruskigt rädd eftersom
han hoppade ut ur bilen och började skrika som en tok åt kärringen som stog stilla på
vägen! Smaart ställe att stanna på lixom.

Känndes som att jag hann tänka tusen saker på 1 sekund.
Ska jag skrika till eller kommer han bara bli rädd då? Har han redan sett bilen?
Vad är det rätta att göra?!
Tur nog valde jag helt rätt i att skrika till eftersom jag hade sett rätt i att han tittade på mig
just då bilen dök upp på vägen.

Tur hade vi den här gången både att jag hann se bilen, att de inte var nåt djupjävla dike
som vi fick sväng ner i, och att gubben bakom också hann stanna.
Så vi klarade oss tack och lov bara finfint!

tyget


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0