BioSugen

Sitter å kollar runt på http://www.sf.se/ vilka filmer som går.
Jag och gubben har massa presentkort på SF och de finns en hel del filmer som jag vill se nu!
Frågan är ju om Älskling vill hänga me å se sånna där tjejfilmer? haha

Alla filmer som jag är sugen på att se nu är Borta Bäst Hemma Värst, En shopaholics bekännelser, Bröllopsduellen, Inkheart å en maaassa fler :)

Såg Australia med Sanna när den hade börjat gå..
SÅÅÅ underbar film har ja inte sett på länge!
Blir nog svårt att toppa den..

för er som inte har sett den..
superbra film

Det storslagna australiensiska landskapet utgör bakgrunden till denna historia om brittiska aristokraten Lady Sarah Ashley som kommer till Australien i slutet av 30-talet för att leta efter sin man som åkt dit för att sälja deras ranch. När hon kommer fram finner hon maken död och att hennes enda tillgång är en boskapsranch lika stor som Belgien.


För att rädda sin egendom måste hon tillsammans med en råbarkad boskapsfösare driva boskapen genom det oändliga, karga landskapet. Det blir en svindlande resa och tillsammans upplever de en kärleksaffär, hur andra världskriget drabbar Australien i och medJapanernas bombningar av Darwin och ställs inför val som kommer att förändra deras liv.

Om man helldre vill se en roligare film så kan ja rekomendera Yes Man med Jim Carrey.

Rolig film

Carl Allen är en man som oftast svarar nej på frågor och förslag.
När han en dag utmanar sig själv att tillbringa ett helt år med att alltid svara ja,
blir hans tillvaro plötsligt lite mer äventyrligt än tidigare.

Verkar vara västa bra filmåren nu.. -08 och -09 menar jag då..
Men de gillar vi!
Speciellt efter man ha fått massa presentkort på SF så man kan se alla filmerna på bio!
Nån som vill va barnvakt? :P hehe


Kommentarer
Postat av: Foki

australia e jättebra! :D love it :D

2009-03-10 @ 16:46:41
URL: http://foki.blogg.se/
Postat av: Sanna

Ja Australia va kanon. Såg nyss Valkyria som va kass och sen Patrik 1,5 som jag tyckte va bra men jag gillar ju svenska filmer åsså fick jag bli känslig och gråta en skvätt. Du kan ju lägga in mej på mobilen som Barnvakt-jouren ;) Jag ställer alltid upp...eller nästan alltid, om det inte vankas fest :P....eller om det inte är för mitt dumma jobb såklart!

2009-03-15 @ 23:39:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0