Surströmmingsfesten

Jag kommer från Tavelsjö och där har vi så länge jag minns iaf alltid haft en
lite annorlunda tradition - Surströmmingsfesten

Hela gatan är inbjuden och vi drar ut utemöblerna mitt i gatan och sitter där
å käkar surströmming, (sill till de vettiga som inte äter surisar!) dricker
oss redlöst fulla och sitter ute hela natten!



Jens (min bror) Albin och MJ


Några av borden med massa trevligt folk!


Emma och Linda!


Jens och Marie ♥


Jag, Älskling och mamma njuter av musiken...


Som spelades av bror Jens...


Sumpen...


och Örjan!

Det bjöds på klassinger som:

In the ghetto


Wanted dead or alive


Helt sjukt trevlig kväll! Synd bara att de tar ett år tills nästa gång!


Kommentarer
Postat av: cathie

Ser väldigt härligt ut :D Skulle egentligen oxå på surströmmingsfest i helgen, men är sjuk så det blir inställt :)



Visst var videoklippet roligt :)

2009-09-17 @ 17:13:11
URL: http://cathie.se
Postat av: Sanna

Va mysigt! Var det inte kallt att sitta ute så sent? Känner igen några ansikten sen grubbetiden :)

2009-09-17 @ 19:03:24
URL: http://godisegott.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0