En dag på Djurparken

Smart som jag alltid är så hade jag totalt glömt bort att det var IDAG Hampus skulle få fara till Lycksele Djurpark med alla dagmammorna och ungarna. Älski ringde mig kl 08.30 och sa något i stil med "vafan kunde du inte ha sagt att de va idag dom skulle fara till Lycksele för? nu va ja ju tvungen att åka hem å hämta mer kläder!" Nyvaken som jag var och fattade knappt nånting så fick ja typ ur mig "när åker dom då?"

Klockan 09.00 skulle bussen gå från bygdegården. Snabbt som attan ringde jag upp mamma eftersom hon också ville hänga med dit så hade vi tänkt ta bilen. Det var iaf så vi ville ha det men hon hade självklart inte tid idag så ja ringde till bygdegården och fråga om de fanns nån plats kvar på bussen å se på fan de fanns det!

Så jag hade ca 20 minuter på mig att hoppa upp ur sängen, hitta kläder och klä på mig, gå på toa å dra en kam genom håret å så lite mascara såklart. å sen cykla 1,5 km som ett jävla djur för att hinna med. När jag väl kom fram och såg att bussen fortfarande stog där så mådde jag rent utav Dåligt! Jag kan lova att jag behövde den där 1½ timmes färden på bussen för att varva ner.. Braa kondis Kinn?

När vi kom fram så skulle vi käka lunch (min frukost) Dom hade beställt Pizza åt hela gänget (braaa frukost?!) som vi satt å käkade inne på djurparken. Sen var det full rulla bland djuren. Klappa kaniner, marsvin, getter och kolla på hönor och tuppar. Ponnyridning. Hampus sprang omkring som en liten vild en! :] Så mycket att titta på och så lite tid!
Sen fick vi åka tåget runt djurparken, å det stannade två gånger. En gång hos myskoxarna och en gång hos björnarna och vargarna! :) Förutom alla smådjur som man fick klappa å ta på så var nog Nalle en stor favorit att se på :) Efter tågturen gick vi vidare till Lyckoland där det fanns en massa karuseller och klätterbanor osv. Dags för en massa bus och mellis. Hampus åt ett halvt kex till mellis. Han hade nog inte tid med annat.

Väl på bussen hem tog det ca 2 minuter för Hampus att totaldecka och sov hela vägen hem! Jag kommer vara helt Död imorgon efter rundturen uppe på den gigantiska klätterbanan. Träningsverk oja!

De få bilder ja hann ta med mobilen kommer väl upp nån dag..
Nu ska ja hoppa isäng!
Nattinatt ♥

Kommentarer
Postat av: Sanna

Så jäkla kul! Vi måste ju fara med Hampus till Leos lekland också någongång när ni hälsar på :D

2010-06-18 @ 15:42:14
URL: http://godisegott.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0