Sjukhuset igen.

Igår skulle vi fara in till stan och göra lite ärenden. Det slutade dock med några timmar på sjukan istället. Jag har haft en uppsvullnad under tungan i ca 2-3 månader om inte längre. Det har varit sjukt irriterande eftersom man helst bara vill spotta ut den men de går ju inte.. !

Så jag skulle få komma in till vårdcentralen så dom skulle kolla upp vare var för något. Läkaren jag fick lyssnade inte alls på vad jag sa vilket också var sjukt irriterande.

Läkaren: Jaha så ja hörde att du ha några små blåsor i munnen?
Jag: njae inte direkt.. ja tror inte vi kan kalla det så, det är iaf EN blåsa som är STOR.
Läkaren: Hur länge har du haft dehär små blåsorna då?
Jag: små? EN STOR.
Läkaren: jaha.. får ja se längst bak i halsen?
Jag: okej men det är inte där DEN är..

Han kollar runt ett tag och säger tillslut "nä jag ser inget.. "

Jag: Du kollar på Fel ställe, den är under tungan!
Läkaren: Så du har inte på nåt fler ställe?
*Gapar, pekar och visar*
Läkaren tappa hakan och det var väldigt svårt att hålla sig för skratt..!

Hur som helst så vågade han inte göra mycket mer än att ringa sjukhuset och skicka dit mig diiiirekt.Vi behövde inte vänta speciellt länge eftersom dom var väldigt intresserade att undersöka vad det egentligen var för något som jag hade där. Fick träffa en läkare och en studerande inne på ett rum, dom kännde och klämmde och fråga tusen frågor om allt och ingenting, sen ringde dom en annan läkare som gjorde likadant. Samma sak om å om igen. Sen lokalbedöva han under tungan och jag fick lägga mig ner.. han peta å greja på lite till å sa sen

"Kan jag få en sax"

Kort och gott nu så slutade det med att han klippte bort den. Det var väldigt obehagligt även fast ja inte kännde nånting. Men allt gick så snabbt men tog ändå ett jävla tag och sen fick man bara vänta sig lite smärta när bedövningen släppte. Men det drack ja bort igår kväll hos mamma.

Klicka inte på bilden nedan om du är känslig för äckliga saker. BLÄÄ



Där är iaf grejen som han klippe bort på några minuter. Den är rätt liten på bilden jämfört med vad den var nån timme innan kortet togs. Jag hoppas verkligen att den inte kommer tillbaka!

Det var inte så jag hade tänkt mig en shoppingdag på stan kan ja lova!

Kommentarer
Postat av: magda

AJ!

Läskig. Både blåsan och doktorn.

Ibland förstår man sig inte riktigt på det där konstiga släktet som befinner sig på sjukhusen.

2010-06-12 @ 21:49:52
Postat av: Sanna

Uääääh, vad var det för läskigt då? Det kom dom aldrig fram till eller?



Den första läkaren låter ju lika trög som min läkare på vårdcentralen

2010-06-12 @ 21:58:05
URL: http://godisegott.blogg.se/
Postat av: linda

Tur den är borta. Och hoppas den ej kommer tillbaka. Förstår att det är jobbigt att ha en sån bula i käften !!

2010-06-13 @ 13:25:30
URL: http://peridotlinda.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0